שיפור ראיה, ללא מאמץ

בביקורי הנוכחי בארץ אני מארגנת שתי סדנאות לשיפור הראיה, האחת, בשבת זו, ה 2 לינואר במצפה הילה, והשנייה בתל אביב ב-8 לינואר. (פרטים, orit.ojos () gmail.com)

שפרי ראייתך, אני כותבת בפירסום, בכיף וללא מאמץ. כשאני קוראת את המשפט הזה, הוא מזכיר לי סיפור.

איש אחד הלך לגורו שלו, ושאל "אני עושה מדיטציה ארבע שעות ביום. כמה זמן יקח לי להגיע להארה?"
"עשר שנים" עונה הגורו.
"ואם אעשה מדיטציה שמונה שעות ביום כמה יקח?"
והגורו עונה "עשרים שנה."

זה לא שאני ממליצה לתרגל מעט, אבל ההמלצה הכי חשובה שלי היא לעשות את התרגול בכיף וללא מאמץ. ככל שאנו נחושות יותר לשפר, כך אנו חושקות שיניים ומתרגלות בתובענות שפועלת בכיוון ההופכי להרפיה הנחוצה לשיפור הראייה. הנטיה שלנו לחשוב שדברים באים רק במאמץ, ושאם בכיף אפשר לשפר, בסבל על אחת כמה וכמה, פשוט לא נכונה (לפחות) לגבי שיפור הראיה.

מה שאנו באים בעצם ללמוד בסדנה, והוא ההבדל הגדול, מבחינתי, בין הסדנה לבין לימוד שיטת בייטס מספר, הוא איך לעשות את הדברים בכיף וללא מאמץ, וכך לאפשר הרפיה והחלמה בדרך המהירה ביותר.

להשאיר תגובה

